İşletme Yönetimi Programı :::
BISY Program Eğitim Amaçları
| Program Eğitim Amaçları İçin Belirlenen Performans Ölçütleri | ||||
| Sıra | Programın Eğitim Amaçları (EA) | Performans Ölçütleri | Hedeflenen Rakamlar | Gerçekleşen Rakamlar * |
| EA1 | Mezunlarımız, karşılaştığı problemlerin çözümü için ileri düzeydeki bilgiye ulaşabilir, problemi tanımlayabilir, gerekli verileri toplar, mühendislik bilgilerinden yararlanarak analiz edebilir, gerekli olan teknikleri, yazılımları, süreç ve modern araçları kullanarak araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirme ve bu çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü paylaşma becerisine sahiptir. Mezunlarımız, bir sorunun çözümü için ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, mesleki etik değerlere uygun hareket eder, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip ve yetkinliktedir. | Çalışma hayatına katılan mezun sayısı | %100 | |
| Kendi uzmanlık alanında ilgili işlere giren mezun sayısı | %90 | |||
| Mezunların 2 sene içerisinde kendi alanında bir işe başlama oranı | %90 | |||
| EA2 | Mezunlarımız, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözme konularında girişimcidir, bireysel ve farklı disiplinlerle birlikte takım üyesi olarak sorumluluk alır, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesindeki faaliyetlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetebilir. | Kurumların pazarlama, finans, muhasebe, halkla ilişkiler, insan kaynakları vb. bölümlerinde çalışan mezun sayısı | %15 | |
| EA3 | Mezunlarımız, işletmecilik alanında ülkenin temel sorunlarına çözüm arar, ulusal veya uluslararası çalışmalarda işletme kaynaklarının en verimli şekilde değerlendirilmesi için gerekli işletmecilik konularında gerekli bilgi altyapısı ve beceriye sahiptir. | Kendi firmasını kuran mezun sayısı | %5 | |
| Çalıştıkları iş yerlerinde karar verici pozisyonlara yükselen mezun sayısı | %35 | |||
| EA4 | Mezunlarımız, karşılaştığı problemlerin çözümü için ileri düzeydeki bilgiye ulaşabilir, problemi tanımlayabilir, gerekli verileri toplar, mühendislik bilgilerinden yararlanarak analiz edebilir, gerekli olan teknikleri, yazılımları, süreç ve modern araçları kullanarak araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirme ve bu çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü paylaşma becerisine sahiptir. | Kamu kurumlarında kadrolu ve/veya sözleşmeli çalışan mezun sayısı | %5 | |
| EA5 | Mezunlarımız, bir sorunun çözümü için ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, mesleki etik değerlere uygun hareket eder, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip ve yetkinliktedir. |
Lisans eğitimi yapmak. Mezuniyet sonrasında herhangi bir mesleki kurs veya eğitim programını tamamlamak |
%20 | |
* Gerçekleşme oranları ankete katılan mezun sayısı üzerinden hesaplanmıştır.









