Dış Ticaret Programı :::
BDIS Program Performans Yönetimi
Amaç:
Eğitim-öğretim, paydaş ilişkileri ve kalite süreçlerinin etkinliğini ölçmek, sürekli iyileştirmeyi sağlamak.
1. Performans Alanları ve Göstergeler
|
Performans Alanı |
Ölçüt |
Gösterge |
Sorumlu Birim |
İzleme Sıklığı |
| Eğitim Kalitesi | Ders içeriklerinin güncellenme oranı | Program Başkanı, Öğretim Elemanları | Yılda 1 | |
| Eğitim Kalitesi | Öğrenci memnuniyeti anket sonuçları | Program Başkanı, Öğretim Elemanları | Yılda 1 | |
| Uygulamalı Öğrenme | Staj yapan öğrenci oranı | Program Koordinatörü | Her dönem | |
| Akademik Gelişim | Akademik etkinliklere katılan öğretim elemanı sayısı | MYO Yönetimi | Yılda 1 | |
| Akademik Gelişim | Eğitim seminerleri | MYO Yönetimi | Yılda 1 | |
| Paydaş İş birliği | İş dünyası ile yapılan toplantı sayısı | Bölüm Temsilcisi | Yılda 1 | |
| Paydaş İş birliği | İş dünyası ile yapılan protokol sayısı | Bölüm Temsilcisi | Yılda 1 | |
| Kalite Güvencesi | Geri bildirim değerlendirme raporlarının hazırlanması | Kalite Komisyonu | Yılda 1 | |
| Kalite Güvencesi | Düzeltici faaliyet oranı | Kalite Komisyonu | Yılda 1 | |
| Mezun Başarısı | Mezunların istihdam oranı | Bölüm Temsilcisi | 2 Yılda 1 | |
| Mezun Başarısı | Memnuniyet anketi sonuçları | Bölüm Temsilcisi | 2 Yılda 1 |
2. Değerlendirme ve İyileştirme Süreci
-
Her akademik yıl sonunda performans göstergeleri analiz edilir.
-
Eksik görülen alanlarda düzeltici ve önleyici faaliyet planı hazırlanır.
-
Sonuçlar MYO Kalite Komisyonu’na raporlanır ve bir sonraki dönem planlamasına dâhil edilir.
3. Beklenen Sonuç
Bu plan ile Dış Ticaret Programı, eğitim kalitesini sistematik biçimde izleyerek sürekli gelişimi sağlamayı, paydaş memnuniyetini artırmayı ve ulusal–uluslararası düzeyde rekabetçi bir yapıya ulaşmayı hedeflemektedir.









