Beşikdüzü Meslek Yüksekokulu

2022 - YKS EK YERLEŞTİRME İLE ÜNİVERSİTEMİZE YERLEŞEN ADAYLARIN KESİN KAYIT İŞLEMLERİ

Sevgili Öğrenciler,

Öncelikle zorlu bir YKS maratonu sonucunda elde ettiğiniz başarınızdan dolayı sizleri gönülden kutluyoruz. Üniversitemizi tercih ettiğiniz için sizlere teşekkür ediyor, sağlık ve mutluluk içerisinde hayat boyu başarılarınızın devamını diliyoruz.

Kayıt sürecinde yapacağınız işlemler konusunda sizleri bilgilendirme amacı ile hazırlanan bu kılavuzu sonuna kadar dikkatlice okumanızı tavsiye ederiz.

2022 YKS EK yerleştirme sonucunda Üniversitemize kayıt işlemleri iki yöntemle gerçekleştirilecektir. Öğrencilerimiz aşağıda açıklanan iki yöntemden sadece birini tercih ederek kayıt işlemlerini tamamlayacaklardır.

1)   E-kayıt

  1. E-devlet şifreniz ile 25-28 Eylül 2022 tarihleri arasında (Saat 23.59'a kadar) http://www.turkiye.gov.tr adresindeki hizmetler bölümü altında yer alan 'Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı' başlığı altında açılacak olan 'Üniversite E-Kayıt' seçeneğini tıklayarak online olarak kaydınızı gerçekleştirebilirsiniz.
  2. Kayıt işleminden sonra mutlaka kayıt yaptırdığınıza barkotlu dair belge almalısınız.
  3. E-devlet üzerinden yapılan Elektronik kayıt (E-Kayıt) işlemi kesin kayıt olup; kayıt işlemini yapan öğrencilerin ayrıca Üniversiteye gelmelerine ve herhangi bir belge getirmelerine gerek yoktur.
  • E-Devlet Şifresi Nasıl ve Nereden Alınır? E-devlet şifresi, şahsen başvuru ile üzerinde T.C. Kimlik Numarasının bulunduğu fotoğraflı kimlik (nüfus cüzdanı, pasaport veya ehliyet) ibraz edilerek yurt içinde PTT Merkez Müdürlükleri’nden veya yetkili şubelerinden alınabilir.

2)Şahsen Başvuru (E-Kayıt Yaptıramayacak Öğrencilerin Kayıt İşlemi)

  • T.C. Kimlik Numarasına sahip olmama,
  • Yurtdışında bulunduğundan e-devlet şifresi alamama,
  • Halen bir başka yükseköğretim kurumuna kayıtlı olma,
  • Lise mezuniyeti e-okul üzerinden teyit edilememe

gibi nedenlerle E-devlet üzerinden E-kayıt işlemini yapamayan adayların kesin kayıt işlemleri Üniversitemizde 26-30 Eylül 2022 tarihleri arasında (Saat 17.00'a kadar) aşağıda yer alan adreste şahsen yapılacaktır. Kaydını Üniversitemize gelerek şahsen yapacak adayların aşağıdaki belgeleri eksiksiz olarak teslim etmeleri gerekmektedir.

Posta yolu ile kayıt işlemi yapılamaz. Ancak noter aracılığıyla vekâlet verilen kişiler, adaylar adına kayıt yaptırabilirler.

-Şahsen kayıt yaptıracak adaylardan kayıt için istenen belgeler, ilgili kılavuzlarda ilan edilmiştir.

Şahsen Kayıt Yaptıracak Adaylardan Kayıt İçin İstenen Belgeler

Kayıt Adresi

  1. 2022 ÖSYS EK Yerleştirme Sonuç Belgesi (İnternet çıktısı).
  2. Lise diplomasının aslı ve fotokopisi (veya yeni tarihli mezuniyet belgesi ve fotokopisi), (Belgelerin aslı görüldükten sonra fotokopisi ile kayıt yapılacaktır.) (Lise diplomasını kaybedenlerin, mezun oldukları liselerden kayıp belgesi almaları gerekmektedir.)
  3. 2 adet 4,5 cm x 6 cm boyutlarında biyometrik çekilmiş fotoğraf (Fotoğraflar son altı ay içinde, önden, adayı kolaylıkla tanıtabilecek şekilde çekilmiş olmalıdır.) (Fotoğrafın arka yüzüne ad, soyad ve T.C.K.N. yazılmalıdır.),
  4. Askerlik durum belgesi
  5. Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Numarasını gösteren kimlik belgesinin aslı ve fotokopisi,

 

 

 

Trabzon Üniversitesi Rektörlüğü Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Merkez Fatih Yerleşkesi, Söğütlü Mahallesi, 61300 Akçaabat, TRABZON

  1. Kayıt için belirtilen tarihlerden sonra yapılan başvurular dikkate alınmayacaktır. Belirtilen tarihler arasında kaydını yaptırmayan adaylar herhangi bir hak iddia edemezler.
  2. Eksik belge ile kayıt yapılmayacaktır.

Elektronik Kayıt (E-Kayıt) Yaptıramayacak Olup Kesin Kayıt Yaptırma Belgeleri İle Bizzat Başvuru Şeklinde Kayıt Yaptıracak Olan Programlar

BİRİM ADI

PROGRAM ADI

ÖN KOŞUL

İstenilen Belge

 

 

ŞALPAZARI MESLEK YÜKSEKOKULU

 

 

SİVİL SAVUNMA VE İTFAİYECİLİK

Bu programa kayıt olmak için Belediye İtfaiye Yönetmeliğinin itfaiye erliğine atanma şartlarındaki (Madde15) sağlık koşullarını sağlamaları gerekmektedir. Adayların ayrıca atanmaya ilişkin koşulları incelemelerinde de yarar görülmektedir (YKS Kılavuz Bk. 9).

İlgili Yönetmelik için tıklayınız….

Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden son 6 ay içinde almış olmak şartıyla heyet raporu almak

3.Öğrenci Numarası Sorgulama

Öğrenci numaranızı https://ubys.trabzon.edu.tr/bilgi/Ogrenci No Sorgulama adresinden T.C. Kimlik Numaranızı yazarak öğrenebilirsiniz. Karşınıza çıkan yedi (7) haneli numara sizin “Trabzon Üniversitesi Öğrenci Numaranız”dır.

4)Kayıt Tarihinde Mezun Olamayan Öğrenciler (12. Sınıf Öğrencileri)

Lise mezuniyetleri Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) aracılığıyla sorgulanacaktır. MEB sorgusu yapılamayan adaylardan kayıtta lise diplomasının aslı istenecektir.

Bir yükseköğretim programına kayıt hakkı kazanan ancak ortaöğretim kurumlarından mezun olamayarak bütünleme veya tek ders sınavına girecek adaylar da belirtilen tarihlerde geçici kayıtlarını yaptırabileceklerdir.

Bu öğrencilerin mezun olduklarına dair belgelerini 30 Aralık 2022 tarihine kadar Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına ibraz etmeleri halinde asıl kayıtları yapılacaktır. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgeleyemeyenlerin geçici kayıtları silinecek ve Üniversitemiz ile ilişiği kesilecektir.

5)Trabzon Üniversitesi Öğrenci Bilgi Sistemine Giriş

 Öğrenci Bilgi Sistemine giriş için TIKLAYINIZ.

6)Öğrenci Kimlik Kartları

Yukarıda belirtilen işlemleri tamamlayan öğrencilerimiz, daha sonra duyurulacak tarihten itibaren, üzerinde T.C. Kimlik Numarası bulunan fotoğraflı kimlik belgelerinden birini (T.C. Nüfus Cüzdanı, T.C. Kimlik Kartı, pasaport veya ehliyet) ibraz ederek kayıtlı oldukları birimlerden kimlik kartlarını alabileceklerdir.

7)Eğitim - Öğretim Mevzuatı

Trabzon Üniversitesine kayıtlı tüm ön lisans ve lisans öğrencilerin eğitim öğretim süreçleri ilgili mevzuat hükümlerine (https://trabzon.edu.tr/S/4237/mevzuat ) göre yürütülmektedir. Tüm ön lisans ve lisans öğrencilerinin başta “Trabzon Üniversitesi Önlisans ve Lisan Eğitim Öğretim Yönetmeliği” (https://trabzon.edu.tr/Images/Uploads/lisans_onlisansyonetmelik.pdf ) olmak üzere ilgili yönetmelik, yönerge ve senato esaslarını incelemeleri önerilmektedir.

8)Ders Kayıt İşlemleri

2022-2023 eğitim öğretim yılında Üniversitemizi kazanarak kesin kayıt yaptıran tüm birinci sınıf öğrencilerinin Güz yarıyılı ders kayıtlarını Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı yapacaktır. Diğer dönemlerde ise öğrencilerimiz öğrenimleri süresince ders kayıt işlemlerini akademik takvimde belirtilen süreler içerisinde kendileri yapmak zorundadır.

9)Katkı Payı / Öğrenim Ücreti

Üniversitemiz birinci öğretim programlarına kayıt yaptıracak adayların ilgili mevzuat gereği KATKI PAYI (HARÇ) YATIRMALARINA GEREK YOKTUR.

Üniversitemiz ikinci öğretim programlarına kayıt yaptıracak adayların ilgili mevzuat gereği KATKI PAYI (HARÇ) YATIRMALARI GEREKMEKTEDİR.

 KATKI PAYI YATIRMAYAN İKİNCİ ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN DERS KAYITLARI  YAPILMAYACAKTIR.

Üniversitemiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’nın internet sayfasında (http://oidb.trabzon.edu.tr/) ders kaydı ve katkı payı ödemleriyle ilgili ayrıntılı bilgiler ilan edilmiştir.

10)Kayıt Dondurma / İzinli Sayılma

Kayıt dondurma talebinde bulunmak isteyen öğrenciler, ders başlangıç tarihinden (19 Eylül 2022) itibaren bir (1) ay içerisinde dilekçe ve mazeretlerini belirten resmi bir belge ile birlikte Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına başvuru yapabilirler. Öğrencilerin “Kayıt Dondurma” ile ilgili Trabzon Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği’nin ilgili hükümlerini (Madde 30) incelemeleri önerilmektedir.

11)Muafiyetler

Ders muafiyet talebinde bulunmak isteyen öğrencilerin, kayıt yapılan ilk yarıyılın ilk iki haftası dilekçe ile içerisinde onaylı transkript (not durum belgesi) ve ders içerikleri ile birlikte Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına başvurularını yapmaları gerekmektedir. “Ders Muafiyeti” ile ilgili işlemler için Trabzon Üniversitesi Ders Muafiyeti ve Uyum İşlemleri Yönergesinin ilgili maddelerini inceleyiniz.

11)Kısmen veya Tamamen Yabancı Dilde Eğitim Yapan Programlar İçin Yeterlik Sınavı

E-Kayıt üzerinden elektronik olarak veya Üniversitede kayıt yaptıran öğrencilerden programlarında zorunlu hazırlık sınıfı bulunanların (kısmen veya tamamen yabancı dilde eğitim yapan programlar) Akademik Takvime (https://trabzon.edu.tr/S/4289/akademik-takvim) göre ilan edilecek tarihlerde yapılacak olan yabancı dil muafiyet sınavına katılmaları gerekmektedir. Kayıt olduğu programda zorunlu hazırlık sınıfı bulunan öğrencilerin bu sınava katılımı mecburidir. Kayıtlı olduğu programda zorunlu hazırlık sınıfı bulunmayan öğrencilerin bu sınava katılmalarına mecburi değildir.

12)Yabancı Dil Seviye Tespit Sınavı

Üniversitemizin öğrenim dili Türkçe olan lisans programlarına yeni kayıt olan öğrenciler isterlerse, Akademik Takvimde (https://trabzon.edu.tr/S/4289/akademik-takvim) belirtilen zamanda yapılacak “Yabancı Dil Seviye Tespit Sınavı”na girebilirler. Bu sınavdan yeterli not ortalaması alan öğrenciler, öğrenimleri süresince okutulan zorunlu yabancı dil derslerinden muaf sayılırlar. Aldıkları notlar yarıyıl ve genel akademik not ortalamalarına katılır (Hazırlık sınıfında öğrenim gören öğrenciler ile hazırlık sınıfı muafiyet sınavında başarılı olan öğrenciler bu sınava katılamazlar.).

Ayrıntılı bilgiye Üniversitemiz internet sayfasından, Trabzon Üniversitesi Ders Muafiyeti ve Uyum İşlemleri Yönergesine ulaşabilirsiniz.

 

13)Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı Dersi Muafiyet Sınavı

Her eğitim-öğretim yılı başında yeni kaydolan öğrencilere zorunlu okutulmasına karar verilen programlar için Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı dersi muafiyet sınavı uygulanır. Yeni kayıt olan öğrenciler Akademik Takvimde (https://trabzon.edu.tr/S/4289/akademik-takvim) belirtilen zamanda yapılacak “Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı Dersi Seviye Tespit Sınavı”na girebilirler. Bu sınavdan yeterli not ortalaması alan öğrenciler, öğrenimleri süresince okutulan zorunlu Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı derslerinden muaf sayılırlar. Aldıkları notlar yarıyıl ve genel akademik not ortalamalarına katılır.

Ayrıntılı bilgiye Üniversitemiz internet sayfasından (Trabzon Üniversitesi Ders Muafiyeti ve Uyum İşlemleri Yönergesine ulaşabilirsiniz.

14)Pandemi Dönemi

Olası COVİD-19 Pandemi koşulları sebebiyle bu kılavuzda belirtilen hususlar ile tarihlerde meydana gelebilecek olası değişikliklere ilişkin bilgilendirmeler Üniversitemizin internet sayfasından duyurulacaktır.

15)İletişim Adresi:

Her türlü soru ve görüşleriniz için Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığına e-posta (oidb@trabzon.edu.tr) ile başvuruda bulunabilirsiniz.

Trabzon Üniversitesi Rektörlüğü Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı Merkez Fatih Yerleşkesi, Söğütlü Mahallesi, 61300 Akçaabat, TRABZON Telefon:0 (462) 455 15 05

E-Postaoidb@trabzon.edu.tr

E-Kayıt Kullanım Kılavuzu için tıklayınız

E-Kayıt için tıklayınız

Kayıt Dondurma Dilekçesi için tıklayınız.

Ders Muafiyeti Dilekçesi için tıklayınız.

Menüyü Kapat