Beşikdüzü Meslek Yüksekokulu

Çağrı Merkezi Hizmetleri Programı

ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ PROGRAMI

Genel Tanıtımı
Programın amacı, istihdam sahası giderek artan ‘çağrı merkezi’ sektöründe kalifiye eleman ihtiyacının karşılanmasıdır. Değişen günümüz koşularında, müşteri odaklı hizmet politikalarının yaygınlaşması, Çağrı Merkezi Hizmetleri sektörünün ön plana çıkmasına yol açmaktadır. Değişen ve gelişen iş dünyasının gereksinimlerini karşılayabilecek bilgi ve becerilerle donatılmış, bilgisayar kullanımında uzman, ikna kabiliyeti güçlü, iletişim becerisi yüksek, etkili konuşma becerisi olan ve diksiyonu düzgün nitelikli işgücü yetiştirilmesi hedeflenmektedir. Çağrı Merkezi Hizmetleri Ön lisans Programı, Büro Hizmetleri ve Yönetici Hizmetleri Bölümü kapsamında açılan dört yarıyıllık bir programdır. Program, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Beşikdüzü Meslek Yüksek Okulu bünyesinde, Büro Yönetimi ve Yönetici Hizmetleri bölümü altında açılmıştır.
Giriş Koşulları ve Bölüm Kapasitesi
Üniversite sınavında yeterli puan alan ve programımızı tercih eden öğrenciler, Çağrı Merkezi Hizmetleri ön lisans programına kayıt yaptırmaya hak kazanırlar. Eğitim-öğretim 4 yarıyıl ve 2 sene devam etmektedir. Temel Yetenek Sınavı (TYT) ile giriş yapılmaktadır. Program kontenjanı, 60'tır. 
Dikey Geçiş İmkânları
Çağrı Merkezi Hizmetleri Programını tercih eden öğrenciler, 2 yıllık önlisans eğitimini tamamladıktan sonra DGS (Dikey Geçiş Sınavı) ile geçiş yapabilecekleri 4 yıllık lisans programlarını Tablo 2'den 3 şekilde seçebilirler (Tablo 2: Önlisans mezuniyet alanlarına göre geçiş yapılabilecek lisans programlarını öğrenmek için tıklayınız): 

  • Normal Öğretim Lisans Programları: Görsel İletişim Tasarımı, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İletişim, İletişim Bilimleri, İletişim Sanatları, İletişim ve Tasarımı, İnsan Kaynakları Yönetimi, İşletme, Lojistik Yönetimi, Medya ve İletişim, Teknoloji ve Bilgi Yönetimi, Yeni Medya, Yeni Medya ve İletişim, Yönetim Bilişim Sistemleri
  • Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, İktisat Fakültesi ile İşletme Fakültesi’nin Açık Öğretim lisans programlarını; Atatürk Üniversitesi Açık öğretim Fakültesi’nin Açık Öğretim lisans programlarını; İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi’nin Açık Öğretim lisans programlarını tercih edebilecek ön lisans programları (programların 5. yarıyılına fark dersleri almadan kayıt yapılabilecek Lisans Programları: Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Halkla İlişkiler ve Tanıtım
  • Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, İktisat Fakültesi ile İşletme Fakültesi’nin Açık Öğretim lisans programlarını; Atatürk Üniversitesi Açık öğretim Fakültesi’nin Açık Öğretim lisans programlarını; İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi’nin Açık Öğretim lisans programlarını tercih edebilecek ön lisans programları (programların 5. yarıyılına fark dersleri alarak kayıt yapılabilecek Lisans Programları: Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, İktisat, Kamu Yönetimi, Maliye, Uluslararası İlişkiler, İşletme, Yönetim Bilişim Sistemleri, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi, Turizm İşletmeciliği

İstihdam Olanakları
Çağrı Merkezi Hizmetleri Programından mezun olan öğrenciler kazandıkları yeterlilikler doğrultusunda; tüm kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarındaki çağrı merkezlerinde çalışabilmektedir. Türkiye’de hızla büyümekte olan çağrı merkezi sektörünün gelişimini sağlamak, faaliyet ve etki alanını genişletmek için, gerekli deneyimi kazanmış, ikna kabiliyeti güçlü, iletişim becerisi yüksek, nitelikli işgücüne ihtiyaç duyulmaktadır.
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin akademik takvimdeki önceden belirlenmiş tarihlerde kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavlarına girebilmesi için ise derslerin en az % 70’ine uygulamaların ise en az %80’ine devam etmiş olması gerekmektedir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavları katkısı % 50, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) notu şartlı başarılı nottur. Öğrencinin DC notu aldığı bir dersten başarılı olması için dönem not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
Mezuniyet Şartları
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve 40 iş günlük zorunlu öğrenci stajını başarıyla tamamlamak gerekmektedir.

Menüyü Kapat